|
Een patiënt met suïcidale gedachten belt de huisartsenpost. De situatie escaleert en meerdere ketenpartners raken betrokken. Eén vraag blijft hangen: Hoe kunnen we elkaar beter vinden en samenwerken binnen de acute zorgketen?
In de praktijk zien we dat patiënten met suïcidaliteit nog te vaak van loket naar loket gaan, waarbij de samenwerking in de keten soms kan schuren. Tijdens deze themabijeenkomst leggen we die praktijk op tafel. Geen theorie, maar een realistische casus die we stap voor stap volgen door de hele acute zorgketen: van HAP en politie tot ambulancezorg, SEH en GGZ-crisisdienst. Iedere ketenpartner brengt zijn eigen perspectief én dilemma in. Wanneer schaal je op? Wie neemt de regie? Wanneer verwijs je door en wanneer juist niet? En misschien wel de belangrijkste vraag: hoe voorkomen we dat deze patiënt morgen opnieuw door dezelfde keten gaat? We verwachten geen makkelijke antwoorden. Wel een eerlijk gesprek over wat beter kan in de acute zorgketen en daarna. Meld je nu aan en vergroot je kennis over herkenning, behandeling en preventie.
|